Mrkvová buchta

neděle, března 12, 2017

Dnešní článek nebude úplně nejzdravější, spíše takový mlsací. Takže pokud jsi zapálený fitnessák, který se modlí k vegan, dairy-free, sugar-free apod., tak raději ani nečti dále.

Pokud máš stejný problém s tím, dostat do příbuzných něco zdravějšího než bábovku, vítej.


Žiju v rodině, ke které patří sobotní pečení a nedělní puding. Husté omáčky s knedlíky a párky na večeři. Takhle pohodově jsem si taky dlouhou dobu jedla, ale stala se ze mě revolucionářka naší famílie. Od dob, kdy jsem našim nutila zdravou stravu (jsem děsná dcera) až po "jezte si, co chcete", jsem došla k pohodlnému průměrnému středu. Zjistila jsem, že je to jako s dětmi. Krmit zeleninou, ale nenápadně. A taky zbytečně nevytahovat, jaké suroviny se při přípravě jídla používaly.

A tak mi poprvé byla pochválena buchta. Což je úspěch, protože u mě většinou platilo: "Co sis upekla, to si taky sníš." Přiznám se, že mi to vůbec nevadilo. Ale přece jenom mám radost, když si může pochutnat i někdo další.



Suroviny
650 g nastrouhané mrkve
150 g nasekaných ovesných vloček
150 g pohankové mouky
200 g nasekaných vlašských oříšků
150 g třtinového cukru (nebo jiného sladidla)
4 vejce
100 ml kokosového oleje
prášek do pečiva
vanička tvarohu
1 bílý jogurt

Postup
Nastrouhanou mrkev smícháme se suchými ingrediencemi. Přidáme vejce a podle konzistence doléváme olej. Asi se vám nepovede vytvořit úplně vodnaté těsto, spíše vznikne taková tekutější kaše. Tu poté přendejte na plech na pečící papír. Pečeme asi 35 minut na 180°. Po vychladnutí naneseme smíchaný tvaroh s bílým jogurtem a ozdobíme.

No nakonec, to nebylo až tak nezdravé ne? Ale musím uznat, že chutná výborně!
Jak je to u vás v rodině? Držíte v jídle spolu, nebo si každý dělá svou vlastní večeři? :)


You Might Also Like

6 komentářů

  1. S rodinným stravováním to mám naprosto stejně :D Taky se jim snažím vecpat něco zdravého, někdy víc a někdy míň úspěšně :) Tenhle recept vypadá moc dobře, zkoušela jsem i mrkvové sušenky a ty byly taky strašně dobré!

    Piosek

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to si mě pobavila! :D U nás je to úplně stejně! V neděli babička udělá svíčkovou a buchtu a koláče a nevím co všechno.... Něříkám, že by mi to nechutnalo, ale už toho mám dost a na česká jídla jsem úplně zanevřela. Miluju italskou kuchyni. Špagety, těstoviny, saláty, olivy.... Mňam.
    Super článek! :D
    S láskou
    ♥JORIES♥

    http://basic-whitegirl.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  3. To vypadá dobře :)

    www.ftcfblog.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  4. Mňam, hned bych si dala :) Díky za tip :) My jíme zvlášť, nedokážu si z časového hlediska představit, že by se u nás zasedalo k večeři pohromadě, jsme rádi, když se sejdem jednou měsíčně v neděli k obědu :D
    Veronika

    OdpovědětVymazat
  5. I'm personally a big fan of nicolecozycorner blog. Thanks for sharing this post.
    clipping path
    clipping path service

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za každý komentář ♥

Instagram