Francie 2016 #tb

sobota, ledna 28, 2017

Ve Francii jsem byla loni podruhé. Po pěti letech jsme se s rodinou opět rozhodli strávit dovolenou v naší oblíbené zemi. Nechtěli jsme už ale jenom válet šunečky na pláži, proto jsme to vzali hopem a navštívili krásná města napříč celou Francií. Nakonec jsme to ale stejně nevydrželi a nějakou tu pohodičku u moře jsme taky stihli.

Dnes bych se s vámi o tento zážitek chtěla podělit a zároveň dát pár tipů, kam se ve Francii určitě podívat.

MENTON

Kouzelné město na jihu Francie nedaleko hranic s Itálií. Každé ráno jsem si chodila pro čerstvé ovoce na trhy uprostřed města, pro křupavoučké bagetky k milému pekaři a procházela se po úchvatné pláži, na které v červnu nebylo přeplněno. Tohle mi u nás v Česku chybí. Nemyslím to moře, ale taková ta čerstvá ranní pohoda. A trhy brzo ráno jsem teda taky dlouho neviděla...
Menton je spíše taková vesnice, kde žije podle wikipedie asi třicet tisíc obyvatel. Což mě překvapilo, protože za celý pobyt jsem v centru neviděla skoro ani živáčka. Pár lidí se opalovalo na hlavní pláži (v Mentonu jsou dvě - s menšími a většími kamínky), která ale byla celkem maličká, proto to vypadalo, že jich tam je více. Proto si myslím, že i během sezónní návštěvy by u moře nebyla hlava na hlavě.

PAŘÍŽ A VERSAILLES

Na hlavní město jsme měli všeho všudy jenom den. Ale to jsme nečekali, jak dlouho budeme stát v dopravní zácpě na dálnici před Paříží. Nakonec jsme se do města dostali až kolem třetí hodiny odpoledne a stihli jsme toho o dost méně, než jsme původně chtěli. Bylo to taky z toho důvodu, že jsem odmítala jezdit pařížským metrem kvůli špatnému tušení,.. :D

Po další půlhodině, než jsme našli místo na parkování, jsme se jako první šli podívat na Eiffelovku. Čekala jsem větší Petřín, ale když jsem ji už z dálky viděla, byla jsem naprosto okouzlená. Nejlepší byl pocit přímo pod věží, kdy jsem si teprve začínala uvědomovat, že se mi plní sen a byla jsem strašně šťastná.

Shora byl překrásný výhled, naštěstí nám vyšlo počasí a bylo vidět celé město. Pod námi stála fan-zóna - byli jsme ve Francii v červnu, kdy se zrovna hrálo Euro 2016. Na naší cestě jsme navštívili i fotbalové město Saint-Étienne, kde jsme fandili českému týmu proti Chorvatsku.

K večeru jsme se ještě prošli po Champs-Élysées až k Louveru. Bohužel na Monu Lisu nezbyl čas.

Druhý den ráno jsme se vypravili do Versailles, ale to už nám počasí tak nepřálo a na hotel jsme se vraceli o pár hodin později, promoklí až na kost.

MONAKO

Zeměpisci mě nemusí opravovat, vím, že Monako není součást Francie.. Myslím si, že když už se pohybujete na pobřeží francouzské riviéry, určitě ho nesmíte ignorovat.
Vyšli jsme kopec ke Knižnímu paláci odkud byl krásný výhled na celé město (celý stát?).  Vešli jsme i do tamní katedrály a pak pro nás měl taťka překvapení - Oceánografické muzeum.

ŠTRASBURK

Když jsme plánovali cestu, myslela jsem si, že je to německé město. Když jsme dorazili, viděla jsem, že vypadá jako německé město. Dokonce zde většina lidí plynule mluvila německy. No a ono leží na francouzském území. Celý den mrholilo, ale i tak jsem ráda, že jsem viděla ty nádherné historické domy, které jako by pluly po řece.

Zakončíme tento článek fotkou z katedrály Notre-Dame ve Štrasburku :)

Kam máte v plánu vyrazit toto léto?

Budu moc ráda za každý komentář a nového čtenáře! ♥